EkonomiBu olay güncellendi
Ocak ayındaki maaş zamları kıdem ve ihbar tazminatlarını yükseltecek
Yeni yılla birlikte asgari ücret ve memur maaş katsayılarındaki artış, özel sektör çalışanlarının alacağı kıdem ve ihbar tazminatı tutarlarını yeniden belirleyecek.
Ocak ayında asgari ücret ve memur maaş katsayılarında yapılacak artışların, özel sektör çalışanlarının kıdem ve ihbar tazminatı tutarlarını yükseltmesi bekleniyor.
Olası senaryolara göre, yüzde 28,4 oranında bir artış gerçekleşmesi durumunda yıllık en düşük brüt kıdem tazminatının 42 bin 410,52 TL'ye, yüzde 30 artış durumunda ise 42 bin 939 TL'ye yükseleceği öngörülüyor.
Kıdem tazminatı tavan tutarının ise memur maaş katsayısındaki artışla birlikte 80 bin lira seviyelerine ulaşabileceği tahmin ediliyor.
Henüz bilinmiyor
- Doğrulanamadı: Asgari ücretli bir çalışanın 2 haftalık ihbar tazminatı mevcut durumda 12 bin 985 TL iken, yüzde 28,4 artış durumunda 16 bin 673 TL'ye, yüzde 30 artış durumunda ise 16 bin 880 TL seviyesine çıkabilecek.
Değişiklik geçmişi
Olay ilk yayından bu yana bir kez güncellendi; her anlamlı değişiklik burada kayıtlıdır.
- İlk yayın ·
- Güncelleme · — Kaynak güncellemesi (upstream v2)
Benzer olaylar
İlgili konular
Kaynaklar
takvim.com.tr · sozcu.com.tr · nefes.com.tr · yenicaggazetesi.com · milligazete.com.tr
Bu haberde bir sorun mu var? Bildir