SağlıkElazığBu olay güncellendi
Yüksek doz D vitamini kullanımı böbreklere zarar verebilir
İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Furkan Karabulut, bilinçsiz vitamin takviyesi kullanımının kanda kalsiyum seviyesini yükselterek böbrek hasarına yol açabileceği konusunda uyardı.

İç Hastalıkları Uzmanı Dr. Furkan Karabulut, kontrolsüz yüksek doz D vitamini kullanımının kalsiyum seviyesini yükselterek böbrek hasarına yol açabileceği konusunda uyarılarda bulundu.
Henüz bilinmiyor
- Doğrulanamadı: Elazığ Medilines Hospital bünyesinde görev yapan Dr. Karabulut, özellikle yüksek dozda alınan D vitamininin kanda kalsiyum miktarını artırarak böbreklere zarar verebileceğini ifade etti.
- Doğrulanamadı: Takviyelerin ancak yerinde ve ihtiyaç dahilinde kullanıldığında faydalı olabileceğini, aksi takdirde vücuda zarar verebileceğini dile getirdi.
Değişiklik geçmişi
Olay ilk yayından bu yana 3 kez güncellendi; her anlamlı değişiklik burada kayıtlıdır.
- İlk yayın ·
- Güncelleme · — Kaynak güncellemesi (upstream v2)
- Güncelleme · — Kaynak güncellemesi (upstream v3)
- Güncelleme · — Kaynak güncellemesi (upstream v4)
Benzer olaylar
İlgili konular
Kaynaklar
etikhaber.com · gundemartvin.com · haberler.com · sondakika.com · cumhuriyet.com.tr · gazetepusula.net · mynet.com · karar.com
Bu haberde bir sorun mu var? Bildir